Bruselj

Julija sem bil bolj malo doma. Pred dopustom na morju sem šel še na enotedenski tečaj v Bruselj. Moram reči, da so se razdalje precej zmanjšale. Malo pred sedmo sem bil še na Brniku, ob pol desetih pa že v predavalnici v Bruslju, pol ure pred začetkom tečaja. Včasih se iz Kranja v Ljubljano voziš toliko časa.

Tečaj je bil zanimiv, zaradi številnih vaj tudi naporen. Zvečer mi je le ostalo toliko moči, da sem si ogledal precej zanimivosti mesta, ki je zadnje čase upravno središče Evrope.

Na žalost sem si jih lahko ogledal le od zunaj, saj hodijo Belgijci zgodaj spat. Muzeji se zapro ob petih popoldan, trgovine pa med šesto in sedmo uro zvečer.

Tudi znameniti Atomijum je zaprt že ob pol šestih zvečer, kljub temu, da je bil takrat dan skoraj do pol enajstih zvečer in da so poleg mene še mnogi drugi zaman trkali na zaprta vrata.

V petek zvečer sem se poln znanja, s polnim kovčkom čokolade usedel na “delavski avijon” in se odpeljal proti domu in zasluženemu dopustu. O tem pa kdaj drugič.

3 odgovorov to “Bruselj”

1. Mojca komentira:

Že dolgo sem si ponovno / tam sem bila pred 30 leti in se ne spomnim prav veliko/ želela v Bruselj, »prestolnico« Evrope. Odločila sva se in odšla. Z letališča Treviso nas je v čudovitem jutru Ryanairovo letalo poneslo do letališča Charleroi v Belgiji. Z letališča do glavnega mesta se lahko peljete z vlakom,avtobusom ali taksiji. Midva sva se odločila za avtobus /povratna karta stane 20 EUR/. Vendar mislim,da je vseeno boljša rešitev vlak. To je predvsem pomembno,ko se vračate na letališče. Promet je zelo gost in » za vsak slučaj« moraš odhod z avtobusom načrtovati dovolj zgodaj,da ne zamudiš letala, če je prometna gneča prevelika. Vlak pa ima svojo »cesto« in točno veš,kdaj te pripelje na želeni cilj.

Hotel oz. apartma smo rezervirali blizu /5 min.peš/ železniške postaje, metroja /M/ in postaje avtobusa,ki te pripelje z letališča. Aparthotel Brussels se sicer nahaja v neuglednem delu mesta,vendar ,ko prestopiš prag je vse O.K. Več,kot to. Pričaka vas izredno gostoljuben receptor,ki ti vse,kar te zanima ,odlično razloži. Ima že pripravljene fotokopije načrta mesta,ipd. Apartma /cca 35 m2/ za 2 osebi stane 64 EUR/noč, je čist in odlično urejen.
    V neposredni bližini /5min/ je Italijanska restavracija /priporočil receptor/,ki nudi odlične pice,mesne in ribje jedi. Cene so normalne. Odprto imajo od 12h do 14.30h. Vendar tega termina vam ne priporočam,ker je to čas kosil in je strašanski dren. Ponovno odprejo ob 19h in najbolje je ,da ste kar ob tej uri ali le malo kasneje tam. V zelo kratkem času se lokal povsem napolne. To je tudi dokaz,da je hrana res odlična. Tudi lasniki in ostali osebje /Italijani/ je zelo prijazno.
    V center mesta sva vedno odšla peš /cca 40 min. zelo počasne hoje z večkratnim ustavljanjem in opazovanjem okolice/ in le 1x nazaj v apartma z »M«. Tako bolje dobiš nek vtis o mestu in okolici.Imeli smo kar srečo z vremenom,da smo si lahko privoščili peš pohajkovanje.
    Kajti glede podnebja je tam slabo,več ali manj deževno.

Moram priznati,da si nismo ogledali nobene galerije,pač pa le zunanjost znamenitih zgradb. Teh imajo kar nekaj. Izjema je bil ogled razstave Leonarda De Vincija v baziliki bližnjega mesteca Koelkelberg / tja te pripelje »M« in nato še nekaj postaj s tramvajem/.

Seveda smo se z »M« odpeljali tudi do Atomiuma. Je vredno ogleda,ker je z vrha lep pogled na okolico.

Ogledali smo si tudi malo,prijetno mestece Gent,pol ure z vlakom oddaljeno iz Bruslja. Iz železniške postaje v center pelje tramvaj. Ne pozabite kupiti karte zanj. Dobite jo na avtomatu,na tramvaj. postajališču. Čeprav smo bili v Gentu le nekaj ur / popoldanski izlet/, smo bili 2x prisotni pri kontroli kart. Kar trije nadzorniki naenkrat blokirajo izhode iz tramvaja,zaprejo vrata in pregledujejo karte. Na našem tramvaju sta bila 2 mlada Angleža brez, vzeli so jima dokumente in morali so na policijo. Baje so karte za taprekršek zelo visoke.Sicer pa stane celodnevna vozovnica za tramvaj in avtobus 5 EUR.,za eno samo vožnjo pa 1.5 EUR. Na ta dan našega obiska je lilo kot iz škafa,vendar se ljudje ne sekirajo preveč in se sprehajajo,kot ,da ni nič. Le redki imajo dežnik,kajti ta ti ne pomaga preveč,ker istočasno tudi močno piha. Moramo pa priznati,da je klima zelo neugodna.

Ogledali smo si seveda tudi Evropski parlament. Nič posebnega,bi lahko rekli,ogromni kolosi v steklu,stisnjeni kot sardine.

To bi bil morda en vtis videnega.

Je pa še en vtis,ki se vleče od trenutka,ko stopiš z letala in ,ko se zopet vračaš na letališče. Moramo priznati,da take »svinjarije » že dolgo nismo nikjer videli. Če ne bi vedeli,kje smo,bi bila prepričani,da smo v Turčiji. Vse trgovine so v rokah Turkov,le nekaj bolj »prestižnih« ne, restavracije pa v lasti Italijanov
    . Vrnimo se k umazaniji. Ceste in pločniki so polne smeti,polivinilnih vrečk,da o ostankoh cigaret / » ćikih« / ne govorimo. Zabojnikov za smeti ne poznajo. Ko zapirajo trgovine / večina okoli 6h zvečer/, zmečejo na pločnike vse,česar ne rabijo več,razna embalaža,kartoni,velike vreče s smetmi… In ponoči imajo mačke delo ,zjutraj lahko vidiš raztrgane vreče z razmetano vsebino…Bolj,kot greš v predmestje,slabše je. 50 m od Atomiuma je tako kot pri nas, kadar je odvoz kosovnega materjala, park, ki je le streljaj stran od Evrop. parlamenta /15 m/ je nastlan s pločevinkami,steklenicami,vrečkami… Vendar to nikogar ne moti! Ne morem razumeti, da je to prestolnica Evrope. Od Slovenije so zahtevali vse mogoče pred vstopom v Evropo,tam pa marsikaj spominja na čas pri nas pred 50-imi leti oz., tam je pravi Balkan. »Trgovine« ,bolje skladišča, nimajo osnovnega higienskega minimuma / pri nas bi vse to inšpekcija zaprla/,prodaja lastnik ali pa njegov prijatelj,ki je slučajno prišel ali pa morda njegov otrok. Da ne govorimo o prodaji kruha in istočasnim rokovanjem z denarjem in istočasnim praskanjem,seveda z rokami,brez kakšnih rokavic.
    V trgovinah,ki so praviloma mini,dobiš praktično vse,kot v času socializma v Trstu. Cele »šteke« razno raznih pijač so kar zunaj na pločnikih.
    Le v strogem centru je nekaj »elitnih« oz. za naša razmere normalnih trgovin /pri nas so take le trgovine srednjega do nižjega ranga/. V teh trgovinah pa so cene tako navite,da je vse prazno.
    In samo informacija za tiste,ki imate morda nenadne prebavne težave. Raje se potrudite in to opravite doma. WC –ji v lokalih so take luknje /če si malo obilnejše postave, se moraš iti obrnit ven/ in nemarni, da te vse mine.

Kot smo že omenili, je ogromno Turkov in še bolj vzhodnih narodnosti oz. muslimanskega prebivalstva. Ko se odmakneš nekaj sto metrov iz strogega centra,praktično ne vidiš več ljudi bele polti, samo turiste!!!!!!
    Tudi v samem centru mesta je s čistočo isto slabo. Polno cigaretnih ogorkov na vsakem koraku,papirčki,tudi odlomljene veje dreves. Porazno. Popolno razočaranje. Kaj takega si nismo predstavljali. Tako,da v bistvu nič ne zamudiš,če nikoli ne vidiš Bruslja.

Pa še nekaj .Nikar ne letajte okoli z velikimi bankovci. Lahko boste imeli težave,da vam jih ne vzamejo. Mi smo jih imeli 2x. Celo na letališču,kjer tudi nimajo menjalnice. Če ne bi bilo prijazne prodajalke avtobusnih kart ,da nam je zmenjala 200 EUR,bi ostali žejni in lačni.

Na letališču tudi ni restavracije s toplo prehrano, le dva, malo večja » kafiča« s sendviči in slaščicami.
    Človek ne more verjeti. PRESTOLNICA EVROPE! KATERE?!?!

Pri nas lahko prideš kamorkoli s 500 Euri in če nisi ravno med prvimi strankami,ne boš imel težav. In nihče te ne bo čudno gledal, tam te pa, ko želiš plačati s 100 EURi gledajo, kot.,da si jih ukradel..

In tako smo ponovno, kot že dostikrat doslej ugotovili,kako je pri nas lepo,kako čist narod smo, kako daleč v Evropi smo ——- že davno bili!!!!!! Že dosti pred astopov v EU! Slovenija je res čudovita dežela! Veseli bodimo,da ji pripadamo, da lahko živimo tu!

Lep pozdrav morda od kje drugje,če bom sploh še kam šli!

M & V

P.s.: Vsi tisti,ki boste to prebrali : niti pomišljajte ne,da smo iz kakšne » high society«.
    Priznamo,da nam ne gre slabo, slabo pa nam je prihajalo, ko smo videli kaj nam
    prestolnica Evrope » prodaja ». Lahko bi bilo obratno.

In še to: zanima nas,ali naši evropski ministri to opazijo in, če si drugače ne upajo,ali to
    med vrsticami omenjajo drugim ministrom.

Lahko samo rečemo, sram naj bo Bruseljčane, da živijo v takem okolju!!!!!!!!!

2. Expat komentira:

Pozdrav,

moram obvezno komentirati ta – komentar! Prvic: gre za SKRAJNO pretiravanje in predvidevam, da gospa ni bila prav veliko po svetu oz. prestolnocah. Bi rekel, da zivi v kaksni manjsi in hermeticni vasici s pelargonijami, Malo sale.

Torej, ker Bru dobro poznam, zivim in delam tukaj kar dolgo, moram skoraj vse demantirati – Turkov skoraj ni, so prej Arabci, ki seveda nimajo “vse čez” – so lasniki večine majhnih trgovinic in “snack-ov”, ki jih v Sloveniji več ne poznate, saj imate vse samo še v BTC-jih! Bruselj ponuja NEŠTETO število VSEH svetovnih kuhinj, tako, da hrana se resnično ne more primerjati z našo. Samo edina slovenska (Slo.hiša) pa se je žal zaprla.

Res je, trgovine delajo “samo” do 18/19 ure in Belgijci so veiko manj nagnjeni k nenehnemu šopingu kot Slovenci. To jim štejem v plus! Seveda obstajajo supermarketi in mega.marketi, ki pač niso v centru.

Delno se strinjam z oceno umazanije, ampak tukaj je odvoz smeti drugačen kot ga poznamo v Slo. Smeti se odvažajo samo ob določenih dnevih in v posebnih kategorijah vrečk in najbrž je gospa videla le-te pred vhodi stavb. Brez skrbi, vse se pobere naslednji dan. Kaznivo je postavljati vrečke, ko ni dan za to. Parki so dokaj čisti, pločniki se sesajo in ni tako straško kot je opisano v komentarju. Absolutno bi bilo lahko čisteje, ampak take panike pa ni.

Naj pripomnim samo še to: NIKAKOR ne rezervirajte hotela okrog Gare du Midi (to je namreč ta postaja, ki jo omenja in kjer stoji avtobus Ryanair), ker to res ni najboljše okolje in izhodišče za mesto – sicer se da hitro priti do centra z metrojem, ampak ne razumem zakaj bi če si lahko skoraj v strogem centru, ZA MANJŠI DENAR.
    Naj povem- v dobi interneta se splača brskati po le-tem in lahko dobite sobo v dokaj prestićnem NH hotelu že za 70 eur (2 osebi), kar je zastonj za tako kategorijo, ali v noejšem/lepem/čistem hostlu SleepWell, ki je skoraj na sami ulisi Rue Neuve za 25 eur.

Torej, jaz trdim, da je ta komentar zavajujoč in poln predsodkov! Bruselj je LEPO mesto, prestolnica ArtNuveau-ja, čokolade, nočne zabave, festivali, galerije….skratka velemesto, ki mu pač in žal Lj v tem pogledu ni kos.
    In seveda, vsaka stvar ima svoje prednosti in slabosti. Samo jaz zaenkrat rad ostajam tu, ima več prvega kot drugega. LP

3. direct hotels booking…

[...]Bruselj « Zapisi enega Janeza[...]…

[WORDPRESS HASHCASH] Strežnikov IP (92.132.213.98) se ne ujema z URL-jem komentarja na naslovu (67.225.136.128) in je bil označen kot spam.